KOMPLEKSOWA DIAGNOZA TERAPIA I REHABILITACJA DZIECI
Przejdz na początek strony

TERAPIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ SI


Terapia zaburzeń Integracji Sensorycznej polega na takim stymulowaniu układu nerwowego, aby dać mu możliwość właściwej pracy, czyli prawidłowego odbierania, przetwarzania i odpowiedzi na bodźce płynące ze środowiska i naszego ciała. Należy odróżnić w tym miejscu stymulację sensoryczną od integracji sensorycznej.
Kluczowe w terapii Integracji Sensorycznej nie jest wyuczanie zachowań, a lepsza organizacja informacji przez ośrodkowy układ nerwowy. W tym celu ćwiczenia wykonywane przez dziecko dobiera się tak, żeby za każdym razem wprowadzić element nowości.
Terapia odbywa się na specjalnie wyposażonej sali terapeutycznej wyposażonej w sprzęt podwieszany służący do stymulacji bazowych układów zmysłów tj przedsionkowego i propriocpetywnego, a także wiele innych drobnych pomocy terapeutycznych do stymulacji pozostałych zmysłów tj dotykowego, wzrokowego czy słuchowego.



Jeżeli Twoje dziecko:


• wykazuje niechęć do przytulania, głaskania
• nawet niewielki uraz wywołuje długotrwały płacz lub narzekania
• ma ubogą dietę, nie toleruje wielu pokarmów
• wykazuje preferencje co do ubrań i materiałów z jakich są zrobione
• denerwuje się, przejawia niepokój w nowych miejscach, lubi mocny, głęboki dotyk
• obija się o ściany, meble, ma problemy z samodzielnym huśtaniem się z upodobaniem kręci się i huśta lub przejawia lęk przed huśtaniem
• ma chorobę lokomocyjną, złe samopoczucie po huśtaniu lub kręceniu się, ma problemy z utrzymaniem tej samej pozycji przez dłuższy czas, kręci się i wierci na krześle, macha nogami
• kładzie się na ławce, podpiera głowę jest niezgrabne ruchowo, często przewraca się, potyka, rozlewa, zrzuca ze stołu, sprawia wrażenie bezwładnego, ciężkiego
• dłużej niż rówieśnicy opanowuje czynności samoobsługowe: rozbieranie, ubieranie, jedzenie, ma kłopoty z posługiwaniem się narzędziami: łyżka, widelec, ołówek, nożyczki
• ma kłopoty z organizacją przestrzeni wokół siebie, bałagan na biurku, w plecaku
• ma trudności w pisaniu, przepisywaniu z tablicy, gubi linijki i litery, jest męczliwe i drażliwe, ma wybuchy złości
• trudno jest je nakłonić do współpracy, lubi przewodzić w grupie rówieśników, narzucać swoje zasady
• unika zabaw ruchowych, drażnią je niektóre dźwięki, wydaje się, że jest w "swoim świecie"
• nie słucha co się do niego mówi, "wyłącza się"
• ma opóźnienia rozwoju mowy, mowę niezrozumiałą dla otoczenia, niechęć do mówienia
• wyczuwa zapachy, których inni nie czują, często mu coś śmierdzi
• łatwo rozprasza się, dekoncentruje




JEŚLI U PAŃSTWA DZIECKA WYSTĘPUJE KILKA OBJAWÓW WYMIENIONYCH WYŻEJ
WARTO SKONTAKTOWAĆ SIĘ Z TERAPEUTĄ INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W CELU PRZEPROWADZENIA SZCZEGÓŁOWEJ DIAGNOZY

DOBRY START - Poradnia Wielospecjalistyczna Leczenia Zaburzeń Neurorozwojowych Diagnostyki, Terapii i Rehabilitacj
Ul. Północna 19B, 56-400 Oleśnica (Rataje).
Copyright 2009-2014

Tworzenie stron: pixelproject.pl
Wszystkie prawa zastrzeżone

FORMY POMOCY
POMOC UDZIELANA RODZICOM


• KONSULTACJE
• PORADY
• INSTRUKTAŻE
• PROGRAMY TERAPEUTYCZNE
• SPOTKANIA EDUKACYJNE